VÅR STORY,
NUTIDENS DAVID
MOT GOLIATH

Året är 2015 och försäljningen av funktionsdrycker på den svenska dryckesmarknaden har fullständigt exploderat. Vi såg en växande efterfråga på ett hälsosamt alternativ, men också en lucka på marknaden av en närproducerad, vegansk och renare dryck. 

Övertygade om att marknaden saknade en produkt som Clean Drink kastade sig två bröder ut på en stenhård marknad. Med en stark tro på konceptet levererades 250 000 färdiga burkar en tidig morgon i december på lastkajen i Västberga. Hypen vi lyckades skapa gjorde att den första leveransen sålde slut – problemet var då att all fokus vid tillverkningen legat på innehållet och inte smaken. Detta resulterade i att konsumenterna av nyfikenhet köpte en burk, men att återköpen sedan uteblev och besvikelsen var ett faktum. 

Blod, svett, tårar och sparkapital hade investerats i vad vi trodde skulle bli en succé, men som sedan visade sig bli motsatsen. Vi stod vid ett vägskäl och valde mellan att lägga pengar som egentligen inte fanns på en ny order eller att ge upp och glömma allt vad Clean Drink var. 

Många sömnlösa nätter senare bestämde vi, med idrottsbakgrund och en stark mentalitet om att aldrig ge upp, oss för att börja arbeta på en ny långsiktig plan i syfte att få Pressbyrån och 7-Eleven som första rikstäckande partner. Smakerna arbetade vi länge på och lanserade sedan om på nytt. 

Vecka 15 år 2018 kom vändningen. Pressbyrån och 7-Eleven lanserade Clean Drink och produkten blev i samband med detta tillgänglig över hela Sverige. Konsumenterna jämförde oss med marknadsledande och smakerna hyllades. Vårt stora engagemang gav dessutom nomineringen som årets leverantör och årets produkt. 

Idag finns Clean Drink tillgängligt över hela Sverige och vi är otroligt stolta över vår produkt och vad vi tillsammans har åstadkommit. Att lita på magkänslan, att arbeta med vår största passion och att våga gå vår egen väg har varit viktiga ingredienser i vår framgångssaga. Nu blickar vi framåt och väntar spänt på vad framtiden har att erbjuda!